Το αρσενικό της Σίλβι Βαρταν λέγεται Διαγόρας βαρτανης

Το αρσενικό της Σίλβι Βαρταν λέγεται Διαγόρας βαρτανης
ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΝ...[Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΒΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΙΑΔΩΝ]-Ο Τσελεμεντές ήταν ο βασιλιάς των σεφ,,Ο Γουσταύος Άιφελ ήταν ο βασιλέας την μηχανικών της χαλυβουργίας,Ο Μπάιρον ήταν ο βασιλέας των Φιλελλήνων,O Nobel{λεξη που σημαiνει ευγενης} ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ Βραβεiων,,O JAMES BOND EINAI O BASIΛIAS ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΟΠΩΝ,, Ο ΜΠΑΡΝΑΡΝΤ ΕΙΝΑΙ Ο Βασιλέας των καρδιοχειρούργων.Α.Delon is the king of lovers,Ο Ναντάρ ΕΙΝΑΙ Ο βασιλιάς των φωτογράφων,,Ο ΑΛ ΚΑΠΟΝΕ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΤΩΝ ΓΚΑΓΚΣΤΕΡΣ,,o FRANCHENSTEiN EINAI ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΤΩΝ TEPATON-ο ΑΛΙΣΤΕΡ ΚΡΟΟΥΛΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΤΩΝ ΣΑΤΑΝΙΣΤΩΝ,,O FREUD EINAI O BAΣΙΛΕΑΣ ΤΩΝ ΨΥΧΙΑΤΡΩΝ,,Ο Γουτεμβέργιος είναι ο βασιλέας των Τυπογράφων,ο Λέων των ΖΏΩΝ,,Ο ΠΑΓΑΝΙΝΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΒΙΟΛΙΤΖΙΔΩΝ,,Ο ΣΡΑΝΤΙΒΑϊΡΟΥΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΒΙΟΛΙΟΥ,Ο ΤΣΕΛΙΝΙ ΤΩΝ ΧΡΥΣΟΧΟΩΝ, ΤΣΕΛΕΜΕΝΤΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΓΕΙΡΩΝ,,ΤΟ ΣΙΚΑΓΟ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΙΛΙΣΑ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΠΟΥ ΞΕΠΛΕΝΟΥΝ ΒΡΩΜΙΕΣ ΚΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ-o FRANCHENSTEiN EINAI ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΤΩΝ TEPATON- O FREUD EINAI O ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΤΩΝ ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΩΝ,Ο ΠΑΓΑΝΙΝΙ ΤΩΝ ΒΙΟΛΙΣΤΩΝ,Ο ΛΙΣΤ ΤΩΝ ΠΙΑΝΙΣΤΩΝ,Ο ΚΑΡΟΥΖΟ ΤΩΝ ΤΕΝΟΡΩΝ,Ο ΣΤΡΑΝΤΙΒΑΡΙΟΥΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΒΙΟΛΙΟΥ,Ο ΓΟΥΤΕΜΒΕΡΓΙΟΣ ΤΩΝ ΤΥΠΟΓΡΑΦΩΝ,Ο ΒΥΡΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΦΙΛΕΛΛΗΝΩΝ-ο Κριστόφερ Λή είναι ο βασιλιάς των ηθοποιών που υποδύθηκαν τόν δράκουλα- -O COVID 19 EINAI O BASIΛΙΑΣ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ-Ο Κώλο..μβος είναι ο βασιλιάς τών κονκισταδόρων,Ο ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΜΠΑΡΝΑΡΝΤ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΤΩΝ ΚΑΡΔΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΩΝ,Ο ΑΛ ΚΑΠΟΝΕ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΤΩΝ ΓΚΑΓΚΣΤΕΡΣΟ ΜΟΣΕ ΝΤΑΓΙΑΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΤΩΝ ΜΟΝΟΦΘΑΛΜΩΝ,,O Chtistopher Lee είναι ο βασιλιάς όσων υποδήθηκαν τον δράκουλα,,Ο Γιούλ Μπρύνερ είναι ο βασιλιάς τών φαλακρών,οΜοσέ Νταγιαν των μονόφθαλμων,ο Αρκάς τών γελοιογράφων,Ο Χίτλερ τών κακων εθνικιστων,ο Σερλοκ Χόλμς των ντετεκτιβς,η Αγκαθα Κρίστι των πολίς κράϊμ φίξιον,Ο ,Νομπελ των βραβείων,Η ΑΓΚΑΘΑ ΚΡΙΣΤΙ ΤΩΝ ΑΣΥΝΟΜΙΚΩΝ ΝΟΥΒΕΛΟΓΡΑΦΩΝ,Ο ΧΙΤΣΚΟΚ ΤΩΝ ΣΑΣΠΕΝΣΑΔΟΡΩΝ,Ο Αλ καπόνε των γκάγκστερ,ο Ωνάσης τών μεγιστάνων λαθρεμπόρων,Ο Βερν της επιστημονικής μυθοπλασίας,Ο Σαρλώ των Κλόουν,ο Πικάσσο τών μοντ.Ζωγράφων,οι 17ν.των τρομοκρατών,ο Γκούκλ του διαδίκτυου,ο Τσαίκοφσκι των ρώσων μουσικών,ο Αρμστρογκ και Ο Πρισλεϋ των τζαζοροκάδων,ο Ντίζνευ των ανιμέϊσονς,Ο Αινστάϊν των φυσικών,η Κάλας των μέτζο,Ο Λουμούμπα τών Αφροαπελευθεροτών,Ο Κολομβος των θαλασοπόρων,Ο Γαλλιλέϊ των αστροφυσικών,ο Λούβρος των μουσείων,ο ερυθρός των νοσοκομειων,η Βενετία των υδροπολεότοπων,ο Μπετόβεν των μουσικών,ο Μπραμάντε των αρχιτεκτόνων,ο Ρέμπραντ των ζωγράφων,Ο Χριστός των ΠΡΟΦΗΤΩΝ,Ο Μικελάντζελο τών γλυπτών,Ο Τζιμ Λόντος είναι ο βασιλιάς των παλαιστών,και ο Κασιούς κλαίη των πυγμάχων.Ο Τόφαλος ο βασιλέας των εύσωμων καί οι ζουλού των αγριων,και ο Ταρζάν των λοχμόβίων.,ο Σπαθάρης των καραγκιοζοπαικτών.Ο ΜΑΡΞ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ σοσια-ληστών,ΤΟ ΣΙΚΑΓΟ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΓΚΑΓΚΣΤΕΡΟΥΠΟΛΕΩΝ..kαi ο Νουρέεβ είναι ό βασιλέας των χορευτών μπαλέτου.Ο Σαίκσπηρ τών δραματουργών και ο Εντγκαρ άλλαν Πόοϋ τών διηγηματογραφων τρόμου.Ο ΡΟΥΣΩ ΗΤΑΝ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΝΑϊΦ.Ο ΠΟΥΤΣΙΝΙ ΤΩΝ ΒΕΡΙΣΤΩΝ. H GOOGLE O BASIΛIAS TΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΩΣ στο internet.Ο Σπαθάρης είναι ο βασιλέας τών Καραγκιοζοπαιχτών καί η Βουγιουκλάκη η εθνική μας στάρ.Ο ΡΟΤΖΕΡ ΜΟΥΡ ειναι ό βασιλιάς των 10 ηθοποιών που υποδύθηκαν τόν ((Αγιο))-Ενας εκ των οποίων ητω και ο ΤΖΩΡΤΖ ΣΑΝΤΕΡΣ..Ο Ιησούς είναι ο Βασιλιάς τών βασιλέων,οΖορό των Μασκοφόρων,Ο Σέρλοκ Χόλμς των ντετέκτιβ.Ο Καπόνε τών Γκάγκστερ,Ο Σωκράτης τών φιλοσόφων,Ο Ι.Καίσαρ των αυτοκρατόρων,ο Ναπολέων των στρατηγών,ΟΚολόμβος των εξερευνητών.Ο Πινόκιο τών μαριονετων,Ο ΝΤΙΚΕΝΣ ΤΩΝ ΒΙΚΤΩΡΙΑΝΩΝ ΗΘΟΓΡΑΦΩΝ,ΟΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ ΚΑΙ Ο ΜΠΟΛΙΒΑΡ ΤΩΝ ΕΘΝΟΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΩΝ,Ο ΚΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΩΝ,Ο ΜΑΡΞ ΤΩΝ ΚΟΜΙΚΩΝ,Ο ΠΑΒΑΡΟΤΙ ΤΩΝ ΧΟΝΤΡΩΝ.Ο ΜΠΑΡΝΑΡΝΤ ΤΩΝ ΧΕΙΡΟΥΡΓΩΝ,Ο ΑΡΜΣΤΡΟΓΚ ΤΩΝ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΩΝ,Η ΠΙΑΦ ΤΩΝ ΓΑΛΛΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΩΝ.ΟΙ ΜΠΗΤΛΣ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ,ΤΟ ΠΕΡ ΛΑΣΕΖ ΤΩΝ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΩΝ,Ο ΒΥΡΩΝ ΤΩΝ ΦΙΛΛΕΛΗΝΩΝ,Ο ΜΠΑΚΟΥΝΙΝ ΤΩΝ ΑΝΑΡΧΙΣΤΩΝ,Ο ΧΙΤΛΕΡ ΤΩΝ ΤΡΕΛΩΝ,Ο ΠΑΖΟΛΙΝΙ ΤΩΝ ΤΟΙΟΥΤΩΝ,Ο ΗΜΠΝ ΣΑΟΥΝΤ ΤΩΝ ΠΛΕϋ ΜΠΟϋΣ,Ο ΤΖΕΚΙΝΣ ΧΑΝ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ.ΟΙ ΜΠΗΤΛΣ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΩΝ,Ο ΔΩΝ ΖΟΥΑΝ ΤΩΝ ΕΡΑΣΤΩΝ,Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ,Ο ΔΕΛΑΠΑΤΡΙΔΗΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΕΝΩΝ,Η ΣΚΑΛΑ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΑΤΡΩΝ,Ο ΑΪφελ των πύργων,Η ΚΑΡΜΕΝ ΤΩΝ ΤΣΙΓΓΑΝΩΝ.ο Μανολέτε των ταυρομάχων,H CICIOLINA ΤΩΝ ΠΟΡΝΟΣΤΑΡ,H Callas τών μέτζο.Ο ΤΖΕΊΜΣ ΜΠΟΝΤ ΤΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ,ό Σέρλοκ Χόλμες είναι ό βασιλέας των ντετέκτιβς.Ο ΑΛ ΚΑΠΟΝΕ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΓΚΑΓΚΣΤΕΡΣ,o CHRISTIAN BARNARD Ο ΒΑΣΙΛΕΑΣ ΤΩΝ ΚΑΡΔΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΩΝ,o Κολόμβος τών θαλασοπόρων,O COVID 19 EINAI O BASIΛΙΑΣ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ,Ο Κρίστοφερ Λή είναι ο βασιλιάς των ηθοποιών που παίξανε τον βρυκόλακα..Ο ΑΪΝΤΑΙΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ,Π ΜΠΑΪΡΟΝ ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΛΥΡΙΚΩΝ ΠΟΙΗΤΩΝ,Ο ΧΙΤΚΟΚ ΤΟΥ ΣΑΣΠΕΝΣ.O KAWS EINAI O BAΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ ΠΟΥ ΕΜΠΝΕΥΣΤΗΚΑΝΕ ΑΠΟ ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΗΡΩΩΝ ΚΑΡΤΟΥΝ,o ΚAΡOYZO EINAI O BAΣIΛIAΣ ΤΩΝ ΤΕΝΟΡΩΝ......................................................................................................................................................................................ΚΑΙ ΤΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΕΧΕΙ ΑΝ ΒΑΛΟΥΝΕ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟΝ ΜΕΣΟ ΕΛΛΗΝΑ[ΛΟΓΩ ΧΡΕΩΝ] ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΩΣ ΦΥΛΑΚΗΣ ΚΑΝΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ

Η ΛΙΠΟΤΑΞΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΕΤΗ ΑΦΟΥ ΜΕΣΩ ΑΥΤΗΣ ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΡΑΞΩ ΜΕ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΑΠΤαΟΠΟΙΑ ΔΕ ΘΑΧΩ Οφέλή

Η ΛΙΠΟΤΑΞΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΕΤΗ ΑΦΟΥ ΜΕΣΩ ΑΥΤΗΣ ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΣΥΜΠΡΑΞΩ  ΜΕ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΑΠΤαΟΠΟΙΑ ΔΕ ΘΑΧΩ Οφέλή
Δύο πράγματα με έχουν συγκλονίσει.Το ένα είναι ότι όταν ζωγραφιζε ο Γιολδάσης ερχόντουσαν όλα τα αλητάκια του χωριού και τονε χαζεύαμε(πράγμα που έκανε έναν περαστικό χωρικό να κουνήσει το κεφάλι του λέγοντας:((Δεν ντρέπεσαι ρε..γέρος άνθρωπος να παίζεις...))).....Το άλλο είναι πως όταν ο Θεοδ.Συριωτης έπαιζε έναν συναρπαστικό ΜΠΟΛΣΝΙΤΣΟΦ στο εθνικό θέατρο μια γριά που καθότανε δίπλα μου είπε στον άντρα της((Αυτός ο χοντρός(ΣΥΡΙΩΤΗΣ)είναι απαίσιος δεν μου αρέσει καθολου-Ενω ο γιατρός (ΔΑΝΗΣ)παίζει ωραία. Τοσο ταλέντο είχε ο ΣΥΡΙΩΤΗΣ που κατάφερε ΑΘΕΛΑ ΤΟΥ να πείσει τη γριά ότι ήταν στα αλήθεια ντροπαλός και όχι στο έργο.

ΩΦΕΛΟΣ=Ο ΦΕΛΟΣ

ΩΦΕΛΟΣ=Ο ΦΕΛΟΣ
Επανάσταση δεν είναι το να κλεισης κάποιους σε γκουλαγκ για να τους περιορίσεις και να μην μπορούν να εκμεταλλεύονται άλλους ανθρωπους.Επανασταση είναι να τους αφήσεις ελεύθερους(γιατί κανέναν άνθρωπο δεν εχεις δικαίωμα να φυλακιζεις)Επανάσταση είναι να τους αφήσεις ελεύθερους για να τους κάνεις πλύση εγκεφάλου με τα δικά σου Μ.Μ.Ε....κάνοντας τους να βλέπουν το ποσό αυτοηθελημενα σκλαβωμένοι είναι και πόσο μέσα στο λούκι έχουν μπει...Κανοντας τους ταυτόχρονα να παρακολουθούν την καλοπεραση,τα ταξίδια και την τύπου Φαρούκ ζωή σου)Συμφωνώ με αυτά που λέει ο Παζολίνι ότι πρέπει να ζης τα πάθη σου χωρίς περιορισμούς η φραγμούς όμως αν τα ζης με οπτική στρέιτ και όχι γκαιη........Ο Πούτιν δε καταλαβαίνει ότι ένας μακροχρόνιος πόλεμος είναι πιο φονικός από έναν συντομο

Ο Στάλιν σκότωνε μόνο αυτούς που ήθελε να σκοτώσει ενώ ο Πούτιν σκότωσε 10 αθώους μαζί με τοΠριγοζιν

ΕΝΑ ΝΕΑΡΟ ΑΦΡΙΚΑΝΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΛΑΧ ΤΟΝ ΕΒΛΕΠΑ ΣΑΝ ΑΔΕΛΦΟ ΜΟΥ ΕΣΤΩ ΚΑΙ

ΕΝΑ ΝΕΑΡΟ ΑΦΡΙΚΑΝΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΛΑΧ ΤΟΝ ΕΒΛΕΠΑ ΣΑΝ ΑΔΕΛΦΟ ΜΟΥ ΕΣΤΩ ΚΑΙ
ΑΝ ΔΑΦΩΝΩ ΜΕ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ .- -ΙΣΩΣ ΓΙΑΤΙ Ο ΝΕΟΣ ΑΥΤΟΣ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΣΕΜΝΟΣ ΣΥΓΚΑΤΟΙΚΟΣ ΠΟΥ ΜΙΡΑΖΟΤΑΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΔΩΜΑ ΜΕ ΜΕΝΑ ΣΕ ΕΝΑ ΜΑΔΡΙΛΕΝΙΚΟ ΧΟΣΤΕΛ..ΑΝΤΘΕΤΑ ΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ ΝΕΑΡΟ ΑΦΡΙΚΑΝΟ ΠΟΥ ΜΕ ΕΙΧΕ ΠΕΙΡΑΞΕΙ[ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ] ΑΠΛΩΣ ΤΟΝΕ ΜΙΣΗΣΑ

TΣOYTΣEKI

TΣOYTΣEKI
ΑΝΕΜΝΗΣΤΗΡΑΣ

Υπάρχουν πεθερές που είναι πολύ καλές..Εκτως από την δικιά μου βέβαια.

Υπάρχουν πεθερές που είναι πολύ καλές..Εκτως από την δικιά μου βέβαια.
Χ.0ικονομου.

Η ΠΛΕΟΝ ΨΕΥΔΟΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ

Η ΠΛΕΟΝ ΨΕΥΔΟΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ
ΝΤΕΝΙ

ΤΟ [[ΕΜΠΡΟΣ]] κ.ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ-ΑΡΑ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΣΤΕ ΝΑ ΖΗΤΑΤΕ 4000 ΕΝΟΙΚΙΟ

ΤΟ [[ΕΜΠΡΟΣ]] κ.ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ-ΑΡΑ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΣΤΕ ΝΑ ΖΗΤΑΤΕ 4000 ΕΝΟΙΚΙΟ
22/3/22-ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΒΑΖΟΥΝΕ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΑΝΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ 500 ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΝΑ ΣΟΥ ΛΕΝΕ ΝΑ ΣΤΕΙΛΗΣ ΛΕΦΤΑ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ-ΓΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ ΠΟΥ ΣΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ.

ΜΑΝΤΕΛΣΤΑΜ,ΚΛΟΥΤΣΙΣ,ΣΟΣΤΑΚΟΒΙΤΣ,ΣΑΛΑΜΩΦ[Θύματα τών εγκληματικών εμονών του Στάλιν]

ΜΑΝΤΕΛΣΤΑΜ,ΚΛΟΥΤΣΙΣ,ΣΟΣΤΑΚΟΒΙΤΣ,ΣΑΛΑΜΩΦ[Θύματα τών εγκληματικών εμονών του Στάλιν]
Βίκελμαν καί Χίλντερλίν[ΑΠΛΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΣΕΙ ΟΛΟΙ ΕΠΑΝΩ ΣΕ ΕΜΑΣ[ΤΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ]ΕΠΕΙΔΗ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΕΜΑΣ[ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΕΜΠΟΡΟΥΣ] ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ-ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΤΕΙΘΕΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΤΩΜΑΤΑ [ΟΧΙ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟΥΣ ΕΛΚΥΕΙ Η ΟΣΜΗ ΤΟΥΣ] ΜΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΠΗΓΗ ΤΡΟΦΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙ.]

Aiδόνι = αυτό που δονεί αηδώς

ΑΡΤΥΠΑΓΗΣ ΘΕΩΡΗΣΗ

ΑΡΤΥΠΑΓΗΣ ΘΕΩΡΗΣΗ
Αυτοχθόνιο

Η αισθητική του Ουμπέρτο Έκο είναι έξοχο βιβλίο που αναλύει την αριστοτελική

Η αισθητική του Ουμπέρτο Έκο είναι έξοχο βιβλίο που αναλύει την αριστοτελική
Υποκειμενικότητα των αντιστοιχιων ανάμεσα στο αντικειμενικό και υποκειμενικό στοιχείο του καλους.........Τάμπουλα ράσα) είναι η λατινική έκφραση του όρου «άγραφος πίνακας». Αναφέρεται στην επιστημολογική θεωρία που ορίζει πως ο άνθρωπος δεν γεννιέται με προϋπάρχουσες, έμφυτες γνώσεις, αλλά η γνώση του αποκτάται μέσω της εμπειρίας και αντίληψης του. Στη Δυτική Φιλοσοφία, η έκφραση tabula rasa είναι συνδεδεμένη με το ρεύμα του εμπειρισμού. Πρώτη φορά εμφανίστηκε στη Λατινική μετάφραση του έργου του Αριστοτέλη 'Περὶ Ψυχῆς' (Λατινικά: De Anima). Αν και ο όρος είναι κεντρικός στο "Δοκίμιο για την Ανθρώπινη Νόηση" (1690) του Άγγλου εμπειριστή Τζων Λοκ, ο ίδιος χρησιμοποίησε την αγγλική μορφή του όρου (blank slate)

Eπύλλιο

Αν δεν υπήρχαν άνθρωποι τότε ποινή θα είχαμε χεσμενο?Κοινώς ποινή θα εκμεταλευώμασταν?(ορθοφρόνημα.)

Αν δεν υπήρχαν άνθρωποι τότε ποινή θα είχαμε χεσμενο?Κοινώς ποινή θα εκμεταλευώμασταν?(ορθοφρόνημα.)
Πλούσιος είναι αυτός που χειρίζεται τις πενιχρές του οικ.δυναμεις με τέτοιο έξυπνο τρόπο ώστε να να ζει μπονβιβεριλιδικα και όχι αυτός που σιγολιωνει από το πρωί μέχρι το βράδυ σε ένα γραφείο προκειμένου να αποταμιεύσει αυτά που θα του εξασφαλίσουν έναν ήπιο θάνατο.

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΟΥ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΑ ΖΩΝΤΑΝΕΨΩ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΚΙ ΟΧΙ ΤΟ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΩ ΤΟΥΣ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΟΥ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΑ ΖΩΝΤΑΝΕΨΩ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΚΙ ΟΧΙ ΤΟ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΩ ΤΟΥΣ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ
ΑΝΤΙΠΑΛΟΥΣ ΜΟΥ [IPPOLYTOS APOLITOS]

SCULL SHAPE MONEYBOX

THE FUTURE OF HUMEN

KONOΠOIOS

KONOΠOIOS
ALex.M.

ΦΑΝΤΑΣΟΥ..ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ ΛΑΤΡΕΥΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΝΑ ΔΙΑΛΥΣΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

ΦΑΝΤΑΣΟΥ..ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ ΛΑΤΡΕΥΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΝΑ ΔΙΑΛΥΣΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Άσε που τα μισά από τα λεφτά που θα στείλουμε θα τα αρπάξουν οι τράπεζες. Οι αρχοντοι είν' έμποροι του πολέμου. Μετά από τέτοια ταλαιπωρία που τραβάμε δεν μπορούμε να στείλουμε λεφτά στην Ουκρανία και δεν χρειάζεται κιόλας γιατί θα τους αποζημιώσει αυτός που τους βομβαρδίζει.

ΑΝΑΠΙΝΙΣΤΡΙΑ=Η ΕΡΓΑΤΡΙΑ ΠΟΥ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΜΕΤΑΞΙ .ΜΕΤΑΒΑΛΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΕ ΥΦΑΣΜΑ

Υπομονή, σε λίγο όλα θα τελειώσουν άσχημα.[Gaius Katulus]

O VERDI EINAI H ITALIA.Η ΙΤΑΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΘΕΟΣ ΑΡΑ ΕΙΚΟΤΟΛΟΓΟΥΜΕ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΠΩΣ Ο ΒΕΡΝΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ.

Κανένας κακός δεν είναι ευτυχισμένος [ΓΙΟΥΒΕΝΑΛΗΣ]

Κανένας κακός δεν είναι ευτυχισμένος [ΓΙΟΥΒΕΝΑΛΗΣ]
Στεναχωρέθηκε πολύ ο Τραμπ που τον απέσυραν από τα κοινά γιατί τώρα πια δεν μπορεί πια να βομβαρδίζει αθώα χωριά προκειμένου να θέλει να αποδείξει ότι είναι ...Πούτιν

ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΟΣ

Eλληνα λεβέντη στον τάφο σου θα στήσουμε το πιο γερό το γλέντι..................Πατριδα μας τα 🏡 αγέννητα παιδιά μας.......................... Τα όμορφα πρότυπα όμορφα καίγονται.

Είναι σπάνια η συνύπαρξη ομορφιάς και αγνότητας[ΓΙΟΥΒΕΝΑΛΗΣ-ΒΙΣΚΟΝΤΙ]

Ο καπιταλισμός.Το μόνο σύστημα που σε κάνει να αισθάνεσαι λευτερος την ώρα που σε καταπιέζει.

Eιναι ευχαριστημένοι από τη ζωή μόνο αυτοί που δεν την έχουν ζήσει(Καμύ)

Eιναι ευχαριστημένοι από τη ζωή μόνο αυτοί που δεν την έχουν ζήσει(Καμύ)
Italy it isnt a country its a GOD
Βιβάλντι,Ροσσίνι,Βέρντι,Μποτεζίνι,Μορικόνε,Μπουσκαλιόνε:Οι
6 Γίγαντες της ιταλικής Μουσικής

Λέμε παρανοΪκό αυτόν που έχει το νου του στόν παρά.

Λέμε παρανοΪκό αυτόν που έχει το νου του στόν παρά.
Ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε ΕΣΣΔ και ΗΠΑ δεν ήταν ανταγωνισμός ερ.τάξης+κεφάλαιου μα απλά ανταγωνισμός εθνών{Ρωσία-ΗΠΑ}

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015

Παναγιώτης Κονδύλης, ένας διορατικός στοχαστής

E-mail Εκτύπωση
altΓια το βιβλίο του Θανάση Πολλάτου Παρασιτισμός και επίπλαστη ευημερία. Ο Παναγιώτης Κονδύλης και η ελληνική κρίση (εκδ. Επίκεντρο).
Του Γιώργου Λαμπράκου
Αν γινόταν μια δημοσκόπηση με το ερώτημα για τα βασικά αίτια της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας, είναι βέβαιο πως η πλειονότητα των ερωτηθέντων, ακόμα και σήμερα, θα απαντούσε πως αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στην έξωθεν επιβολή των Μνημονίων, δηλαδή των μέτρων λιτότητας. Αυτή η απάντηση, ωστόσο, θα ήταν προβληματική, αφού θα δεχόταν πως ένα αποτέλεσμα (η οικονομική κρίση) θα είχε ως αιτία ένα άλλο αποτέλεσμα (τα μέτρα λιτότητας). Το ερώτημα θα έπρεπε λοιπόν να συγκεκριμενοποιηθεί: ποια ήταν τα αίτια που οδήγησαν τη χώρα εξαρχής στην ανάγκη να ληφθούν μέτρα λιτότητας, μέτρα που η ίδια η χώρα είχε προφανώς βαθύτατη ανάγκη – ειδάλλως γιατί να έπρεπε, αφενός να ληφθούν, αφετέρου να ζητηθεί έξωθεν βοήθεια στη λήψη τους; Με άλλα λόγια, το ουσιαστικό ερώτημα δεν αφορά στο πώς φτάσαμε στην προβληματική κατάσταση του 2015, αλλά στο πώς φτάσαμε στην προβληματική κατάσταση του 2010.         
O Κονδύλης υπήρξε όχι μόνο ένας από τους πρώτους, αλλά κυρίως ο πιο διορατικός και διεισδυτικός στοχαστής της νεοελληνικής κρίσης, και μάλιστα δύο ολόκληρες δεκαετίες προτού αυτή ξεσπάσει σε όλο της το μεγαλείο, δηλαδή σε όλη της τη μιζέρια.
Σε παλιότερο κείμενό μας στη Bookpress (14/6/2012), με θέμα την πλήρη ελληνική έκδοση της Κριτικής της μεταφυσικής στη νεότερη σκέψη του Παναγιώτη Κονδύλη, καθώς και σε ακόμα παλιότερο άρθρο μας («SOS στην άκρη του τούνελ», εφημερίδα «Αξία», 2/7/2011) είχαμε επισημάνει πως ο Κονδύλης υπήρξε όχι μόνο ένας από τους πρώτους, αλλά κυρίως ο πιο διορατικός και διεισδυτικός στοχαστής της νεοελληνικής κρίσης, και μάλιστα δύο ολόκληρες δεκαετίες προτού αυτή ξεσπάσει σε όλο της το μεγαλείο, δηλαδή σε όλη της τη μιζέρια. Ο έλληνας φιλόσοφος, με βασικά όπλα την εξαίρετη γνώση των ιστορικών, πολιτισμικών και ιδεολογικών παραμέτρων και τη μηδενιστική αποστασιοποίηση από κανονιστικές θέσεις, πρόβλεψε έγκυρα και έγκαιρα όσα έκτοτε συντελέστηκαν. Παρεμπιπτόντως, δεν ήταν οικονομολόγος, κάτι που επίσης συνέβαλε στη σωστή διάγνωση.  
Πρόσφατα κυκλοφόρησε λοιπόν μια σημαντική μονογραφία με αυτό ακριβώς το θέμα. Ο δρ. φιλοσοφίας Θανάσης Πολλάτος, στο βιβλίο του Παρασιτισμός και επίπλαστη ευημερία: ο Παναγιώτης Κονδύλης και η ελληνική κρίση (και με πρόλογο του διδάκτορα διεθνών σχέσεων Γιώργου Λ. Ευαγγελόπουλου), αναλύει δύο από τα γνωστότερα κείμενα του Κονδύλη με θέμα την ελληνική κατάσταση. Το πρώτο είναι η «Καχεξία του αστικού στοιχείου στη νεοελληνική κοινωνία και ιδεολογία», που υπάρχει ως εισαγωγή στην ελληνική έκδοση της Παρακμής του αστικού πολιτισμού (Θεμέλιο, 1991) και κυκλοφορεί πλέον αυτόνομο από τις ίδιες εκδόσεις με τον προσφυή τίτλο «Οι αιτίες της παρακμής της σύγχρονης Ελλάδας». Το δεύτερο είναι το «Προϋποθέσεις, παράμετροι και ψευδαισθήσεις της ελληνικής εθνικής πολιτικής», που υπάρχει ως επίμετρο στην ελληνική έκδοση τηςΠλανητικής πολιτικής μετά τον ψυχρό πόλεμο (Θεμέλιο, 1992).
Στα δύο πρώτα κεφάλαια της μονογραφίας του ο Πολλάτος καταγίνεται με το ξεδίπλωμα των επιχειρημάτων του Κονδύλη, το καταφέρνει δε με τόσο προσεκτικό και ακριβή τρόπο, ώστε εδώ δεν είναι ανάγκη να πλατειάσουμε. Ο Κονδύλης υποστήριξε πειστικά πως η αστική τάξη στην Ελλάδα, όντας σε οικονομική και πολιτισμική οπισθοδρόμηση σε σχέση με τις πρωτοπόρες αστικές τάξεις της Δύσης, δεν κατόρθωσε ποτέ να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων του αναδυόμενου βιομηχανικού κόσμου. Διατηρώντας τους «κανόνες της βαλκανικής πατριάς» μέσα σε μια «ιδιότυπη πατριαρχική κοινωνική οργάνωση με φεουδαλικά στοιχεία», η Ελλάδα πόρρω απείχε από τις κυρίαρχες κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις της λοιπής Ευρώπης, με κύριο αποτέλεσμα να μην εισέλθει ποτέ κανονικά στη νεωτερικότητα.  
Οι πελατειακές σχέσεις διέφθειραν προϊόντος του χρόνου πολιτικούς, επιχειρηματίες και δημοσίους υπαλλήλους, σε μια πολυπλόκαμη σχέση από την οποία όλοι έβγαιναν λιγότερο ή περισσότερο κερδισμένοι, απομυζώντας ένα όλο και πιο καταχρεωμένο ελληνικό κράτος.
Βασικά χαρακτηριστικά του νεοελληνικού κρατικού μορφώματος, όπως «υπανάπτυξη της σύγχρονης διοίκησης, απουσία θεμελιώδους χωρισμού προσώπου και αξιώματος, ευνοιοκρατία, νωθρότητα, μοιρολατρία, ανοργανωσιά» κ.α. συνεχίστηκαν σχεδόν αυτούσια από την οθωμανική περίοδο. Οι πελατειακές σχέσεις διέφθειραν προϊόντος του χρόνου πολιτικούς, επιχειρηματίες και δημοσίους υπαλλήλους, σε μια πολυπλόκαμη σχέση από την οποία όλοι έβγαιναν λιγότερο ή περισσότερο κερδισμένοι, απομυζώντας ένα όλο και πιο καταχρεωμένο ελληνικό κράτος, με φανερό ή κρυφό λάβαρο τον λαϊκισμό. Η δε βασική ιδεολογία των Νεοελλήνων, ο ελληνοκεντρισμός, παρακώλυσε με σημαντικούς τρόπους τις εξελίξεις προς τον εκσυγχρονισμό (εδώ αυτός ο όρος χρησιμοποιείται περιγραφικά, ως εθνικός προσανατολισμός, μονάχα επειδή η Ελλάδα αποφάσισε να ανήκει σε μια πολιτισμική επικράτεια, τη Δύση, που καλώς ή κακώς διέπεται από αυτή την ιστορική συνθήκη). Η ελληνική οικονομία κατάντησε παρασιτική, αφού παρήγαγε λίγα, ενώ κατανάλωνε πολλά με τη βοήθεια ενός άνευ ορίων και όρων δανεισμού. Αυτό, μεταπολιτευτικά, ήταν μάλιστα το αποτέλεσμα όχι μόνο της έμπρακτης πολιτικής του δικομματισμού, αλλά και της γενικευμένης αριστερής ιδεολογίας που «δεν παραλείπει να υπερασπίσει κάθε καταναλωτική απαίτηση στο όνομα του “λαού” συναινώντας και προωθώντας την εκποίηση της χώρας στο όνομα των “λαϊκών” δικαίων».
Ο Πολλάτος συνεχίζει με την ανάλυση ενός ακόμα βαρυσήμαντου κειμένου του Κονδύλη. Στο «Προϋποθέσεις, παράμετροι και ψευδαισθήσεις της ελληνικής εθνικής πολιτικής» ξεδιπλώνεται το επιχείρημα της Ελλάδας ως «φθίνοντος έθνους» (ερμηνεία που με τα χρόνια επιβεβαιώνεται επώδυνα) το οποίο κυβερνούν πολιτικοί μυωπικοί ως προς την πραγματικότητα των αδυσώπητων διεθνών σχέσεων (ο αδυσώπητος χαρακτήρας τους δεν είναι κανένα νέο: το ξέρουμε, ή θα έπρεπε να το ξέρουμε, ήδη από τον Θουκυδίδη), σε ένα εγχώριο πλαίσιο όπου δεσπόζουν, συχνά σε ρόλο υπεραναπλήρωσης, ο μελοδραματισμός, ο επαρχιωτισμός, ο «αψίκορος πατριωτισμός», ο «θαυμασμός του σοφού λαϊκού ενστίκτου», καθώς και ο «παιδικός εγωκεντρισμός» ή «ο νεοελληνικός μικρομεγαλισμός, το κωμικό θέαμα ενός μικρού παιδιού που μιλάει με ύφος χιλίων καρδιναλίων» (ερμηνεία που επίσης γνωρίζει εσχάτως μια νέα, ακόμα πιο κωμικοτραγική, επιβεβαίωση).
alt
    Ο Παναγιώτης Κονδύλης
 
Στο πεδίο των διεθνών σχέσεων, όπου «κανείς δεν χαρίζει τίποτα σε κανέναν», κανείς δεν χαρίζει κατά μείζονα λόγο σε κάποιον που ζητά διεθνή στήριξη σε εθνικά θέματα ενόσω βρίσκεται μονίμως με απλωμένο το χέρι για δανεικά. Ο «παρασιτικός καταναλωτισμός» δεν επιτρέπει λοιπόν στην Ελλάδα να σταθεί ως ισότιμο μέλος διεθνών οργανισμών, οπότε φωνασκεί για τα δίκαιά της χωρίς να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη. Όταν μάλιστα ο Κονδύλης εκφράζει (το 1992) την ωμή αλήθεια, ότι «στα μάτια των εταίρων της η Ελλάδα είναι σήμερα ένας ανεπιθύμητος παρείσακτος, ένας αναξιοπρεπής επαίτης», στην οικονομία του οποίου η Ευρωπαϊκή Κοινότητα αργά ή γρήγορα θα επιβάλλει «αυστηρή δίαιτα εξυγιάνσεως» και επαναφορά «του ελληνικού βιοτικού επιπέδου στο ύψος που επιτρέπουν οι δυνατότητές της», ο Πολλάτος μιλά ορθά για «ανατριχιαστική ακρίβεια της πρόβλεψης».     
Στο τρίτο κεφάλαιο του βιβλίου του ο Πολλάτος δοκιμάζει την αντοχή των κονδυλικών προβλέψεων στη σύγχρονη κατάσταση της κρίσης. Θεωρεί ορθά πως «η κινηματική εκδίπλωση της αντίδρασης στην προαναγγελθείσα –τουλάχιστον από τον Κονδύλη– ελληνική τραγωδία είχε όλα τα χούγια της μαζικοδημοκρατικής συγκυρίας […] το μεσαίο στρώμα συμπεριφέρεται ως οικουμενική τάξη, οι αγανακτισμένες μάζες ζητούν να αποφασίζουν οι ίδιες φτάνοντας να απορρίπτουν την τεχνοκρατική επιστημοσύνη με τίμημα την άρνηση της ίδιας της πραγματικότητας». Διαπιστώνει καίρια τη «φυγή της ελληνικής κοινωνίας προς το παρελθόν» και την αναπόληση της δεκαετίας του ’80 από ένα «κόμμα της πάλαι ποτέ ανανεωτικής αριστεράς μεταλλαγμένο βάναυσα από την επίδραση ενός κάποιου θολού κυρίως αντιπαγκοσμιοποιητικού κινηματισμού». Η άλλη έκφραση της φυγής προς το παρελθόν είναι ασφαλώς η «προσφυγή στον νεοναζισμό», όπου πολλά «ενδημικά» γνωρίσματα του μέσου Έλληνα (εθνικισμός, ρατσισμός, αντισημιτισμός, κ.λπ.) γνωρίζουν επικίνδυνη έξαρση (αν δεν ήταν ενδημικά, προφανώς και δεν θα ξεπετάγονταν με τόση ευκολία).
Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο, με τίτλο «Η απήχηση των κονδυλικών θέσεων στα χρόνια της κρίσης», ο Πολλάτος αναφέρει ορισμένους από τους στοχαστές, δημοσιολόγους και συγγραφείς που είτε ασχολήθηκαν ειδικά με το έργο του Κονδύλη, είτε οι απόψεις τους συγκλίνουν αποφασιστικά με τις προβλέψεις του, ξεχωρίζοντας τον Στέλιο Ράμφο και τον Αλέκο Παπαδόπουλο (σε προηγούμενα κεφάλαια έχει ήδη αναφερθεί στον Αξελό και τον Καστοριάδη). Στο δε επίμετρο του βιβλίου, με θέμα τον «εθνοκεντρισμό του Κονδύλη» (που καλλιεργήθηκε ως άποψη κυρίως λόγω του πολυσυζητημένου επιμέτρου του στη Θεωρία του πολέμου), ο Πολλάτος καταθέτει την προσωπική του άποψη, σύμφωνα με την οποία η μομφή του εθνικισμού στη σκέψη του Κονδύλη είναι μεν παρατραβηγμένη (εφόσον δεν συνάδει με την αξιολογική ουδετερότητα), αλλά έχει κάποια ψήγματα αλήθειας στον βαθμό που, κατά τον Πολλάτο, ο Κονδύλης φαίνεται όχι απλώς να διαπιστώνει, αλλά ενίοτε να επικροτεί, έστω και συγκαλυμμένα, τη μελλοντική αναβίωση των εθνών-κρατών.
Το έργο του Κονδύλη θα άξιζε να ερμηνευτεί σε παραλληλισμό με το έργο ενός άλλου σπουδαίου σύγχρονου πολιτικού στοχαστή και ιστορικού των ιδεών, του Τζον Γκρέι, που ομοίως τονίζει με κάθε ευκαιρία πως η ιστορία δεν τελειώνει ποτέ, τουλάχιστον όχι με τον τόσο εύκολα διακηρυγμένο φιλελεύθερο θρίαμβο για όλη την ανθρωπότητα.
Στο πλαίσιο της κονδυλικής ανθρωπολογίας, όπως σημειώνει ο Πολλάτος, «το οντολογικό πρωτείο του πολέμου ως αφτιασίδωτου εκφραστή της βαθύτερης στοιβάδας της ανθρώπινης ψυχής υπονοείται άλλωστε όταν ο Κονδύλης χαιρεκακεί μπροστά στην παλινόρθωση των εθνικιστικών πολέμων στα ευρωπαϊκά εδάφη καλώντας τους καλοζωισμένους Ευρωπαίους να τρέμουν μπροστά στην υποτροπή, στην αναμόχλευση των πιο στοιχειωδών τους παθών…». Θεωρούμε πως η «χαιρεκακία» του Κονδύλη απέναντι στην ενδεχόμενη (λόγω έξαρσης των εθνικισμών) άμβλυνση της «δυτικής ευζωίας, της κατανάλωσης και της τρυφηλότητας» δεν είναι τίποτε άλλο από τη συνήθη θεωρητική στρατηγική του να γειώνει τους ανθρώπους (κυρίως όσους μιλούν για «τέλος της ιστορίας», «ηθικό οπτιμισμό», «τέλος των πολέμων» και τα τοιαύτα) και να καταρρίπτει όσες προσδοκίες τους κρίνει ανεδαφικές. Από αυτή την άποψη, το έργο του Κονδύλη θα άξιζε να ερμηνευτεί σε παραλληλισμό με το έργο ενός άλλου σπουδαίου σύγχρονου πολιτικού στοχαστή και ιστορικού των ιδεών, του Τζον Γκρέι, που ομοίως τονίζει με κάθε ευκαιρία (και με την αποστασιοποιημένη νηφαλιότητα του λεπταίσθητου είρωνα, η οποία διακρίνει και τον Κονδύλη) πως η ιστορία δεν τελειώνει ποτέ, τουλάχιστον όχι με τον τόσο εύκολα διακηρυγμένο φιλελεύθερο θρίαμβο για όλη την ανθρωπότητα.
O Κονδύλης έγραφε πως η ελληνική εθνική πολιτική συχνά «θυμίζει κάποιον ο οποίος δεν ανησυχεί γιατί δεν έχει πόδια, πιστεύοντας ότι στην κρίσιμη στιγμή θα του φυτρώσουν φτερά».
Όλα όσα γράφτηκαν παραπάνω με αφορμή τη μελέτη του Πολλάτου δεν γράφτηκαν ούτε για να ευλογήσουμε τα γένια του «προφήτη» Κονδύλη, ούτε για να αυτομαστιγωθούμε κλαυθμυρίζοντας για τη δύστηνο μοίρα μας: αυτό θα ήταν άλλο ένα απευκταίο σύμπτωμα της νεοελληνικής μιζέριας και μοιροκρατίας. Γράφτηκαν με στόχο την αφύπνιση των συνειδήσεων, την εμπέδωση του ρεαλισμού και του πραγματισμού στην ελληνική πολιτική (προφανώς και στην καθημερινή ζωή, αφού οι αυταπάτες των πολιτών μεταφράζονται πάντα σε εθνικές αυταπάτες και τανάπαλιν), την κατάρριψη σαθρών (εξού και επικίνδυνων για την πτώση μας) ιδεολογημάτων για την υποτιθέμενη ελληνική ανωτερότητα και την «ελληνική ψυχή» (ή «το ελληνικό DNA») που στο τέλος πάντα νικά (το βαρύ τίμημα της «νίκης» πάντα παραλείπεται να αναφερθεί). Κάπου εδώ, στο τέλος, η αξιολογική ουδετερότητα μπορεί να συναντήσει γόνιμα ορισμένες αξιολογικές επιταγές προς την κατεύθυνση μιας μεταμηδενιστικής φιλοσοφίας ζωής.
Για ό,τι δεν ειπώθηκε ή δεν εξαντλήθηκε σε αυτή τη μονογραφία, αρκούμαστε στην επισήμανση του Πολλάτου, που γεννά εύλογες προσδοκίες, ότι «μένει αρκετή δουλειά να γίνει». Το βιβλίο του, βασισμένο στις κονδυλικές ιδέες, είναι μια πολύτιμη συμβολή στην κατανόηση ορισμένων από τα δομικά προβλήματα της χώρας, μα πρωτίστως στη χωρίς ψευδαισθήσεις αυτοκατανόησή μας. Δίχως αλλαγή νοοτροπίας, άλλωστε, καμιά ευρύτερη αλλαγή σύμφωνα με τις επιθυμίες και τις προθέσεις μας δεν είναι εφικτή. Αν έχει δίκιο ο Κονδύλης όταν έγραφε πως η ελληνική εθνική πολιτική συχνά «θυμίζει κάποιον ο οποίος δεν ανησυχεί γιατί δεν έχει πόδια, πιστεύοντας ότι στην κρίσιμη στιγμή θα του φυτρώσουν φτερά», τότε είμαστε ιστορικά αναγκασμένοι να βρούμε καταρχάς πόδια. Για φτερά, έχουμε μέλλον. 
* Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΟΣ είναι συγγραφέας και μεταφραστής.
altΠαρασιτισμός και επίπλαστη ευημερία
Ο Παναγιώτης Κονδύλης και η ελληνική κρίση
Θανάσης Πολλάτος
Επίκεντρο 2014
Σελ. 144, τιμή εκδότη € 9,00
alt
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Βιβλία κατά του εκφοβισμού

Βιβλία κατά του εκφοβισμού

Λεκτική, ψυχολογική, σωματική, σεξουαλική ή και ηλεκτρονική, το bullying είναι κάποιας μορφής βία που ασκείται σε βάρος όποιου είναι περισσότερο ευάλωτος ώστε να θυματοποιηθεί και να «καταπιεί» τις συνέπειες των βασανιστηρίων από άτομα που απολαμβάνουν σαδιστικά το γεγονός ότι απλώς μπο...
Μεταξύ ζώου και cyborg: κατασκευάζοντας το ανθρώπινο σώμα

Μεταξύ ζώου και cyborg: κατασκευάζοντας το ανθρώπινο σώμα

Για το βιβλίο της Donna Haraway, Ανθρωποειδή, κυβόργια και γυναίκες: Η επανεπινόηση της φύσης (μτφρ. Πελαγία Μαρκέτου, εκδ. Αλεξάνδρεια).
Του Γιώργου Λαμπράκου
...
«Διδάσκω σημαίνει παίρνω την ευθύνη»

«Διδάσκω σημαίνει παίρνω την ευθύνη»

Για τη συλλογή κειμένων του Λάκη Παπαστάθη Ο δάσκαλος αγαπούσε το βωβό σινεμά (εκδ. Πόλις).
Της Άλκηστης Σουλογιάννη
Ο Λάκης Παπαστάθης έχει εν...
Διαφήμιση
 
Banner Campaign
 
Διαφήμιση
 
Διαφήμιση
 
Διαφήμιση
 
Διαφήμιση
 
Διαφήμιση
 
Διαφήμιση
 
Διαφήμιση

ΘΕΛΩ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΩ ΝΕΑ ΣΑΣ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου